Egy projekt akkor sikeres, ha eléri a
célkitűzéseket és megfelel minden
stakeholder elvárásainak.

De kik a stakeholderek?
Olyan személyek, akik vagy közvetlenül, vagy közvetve
érdekeltek, illetve befolyásoltak a projektben. Azon
emberek, akik aktívan részt vesznek a projekt munkában,
vagy valamit nyerhetnek vagy veszíthetnek a projekt
eredményeként.

Ha egy autópálya sávok hozzáadásával kapcsolatos fejlesztési projektjét irányítja, akkor az autósok azok a stakeholderek, akik pozitívan érintettek.

Ugyanakkor a projekt negatívan befolyásolja a lakosokat, akik a kivitelezés során (az építési zajjal) kénytelenek élni az autópálya közelében, valamint a projekt után jelentkező erősebb forgalom jelentős hatást gyakorol (nagyobb forgalmi zaj és szennyezés) az életminőségükre.

Nem kommunikálhatunk mindkét félnek ugyan úgy.

A kiemelt stakeholderek segítői, de gátjai is
lehetnek a projektnek. Hiába teljesített minden
célkitűzést, ha az érdekeltek nem boldogok,
senki sem lehet az.

A hatékony stakeholder menedzsment

FELTÉRKÉPEZÉS

Határozza meg és vizsgálja meg a legfontosabb tényezőket, köztük a projekt közelségét, a demográfiai adatokat, a projekt iránti érdeklődést, a projekttel kapcsolatos igényeket, aggodalmakat és elvárásokat, valamint a korábbi, hasonló projektek fogadtatását. Fontos a belső érdekelt felek, például a közvetlen személyzet, a beszállítók és a vállalkozók, a szélesebb körű vállalatok vagy szövetségek és a részvényesek megértése. A belső érdekelt felek leképezése lehetővé teszi, hogy megvizsgálja, hogy van-e megfelelő erőforrása, és hogy a csapat hatékonyan működik-e.

HATÁSVIZSGÁLAT

A befolyási szintek megértése lehetővé teszi, hogy megjósolja, hogy az adott stakeholder hogyan léphet kapcsolatba és milyen hatással lehet közvetlenül a projekt csapatára és sikerességére. A lehetséges hatások köre széles, a pozitív érzelmek és a támogatások mellett létezhetnek olyan megmozdulások is, amik ellehetetleníteni kívánják a projektet.

MOTIVÁCIÓK FELFEDÉSE

Az érdekeltek különböző módon reagálnak a különböző projektekre, azonban a kiváltó és az enyhítő intézkedések azonosítása révén elkerülhető, megelőzhető a panaszos esetek kialakulása és eszkalálódása. Korrelálja az érdekeltek listáját a lehetséges motivációs tényezőkkel, például a hangos vagy poros építési munkákkal. Meg lehet becsülni, hogy ezek a reakciók milyen hatással lehetnek a projektre vagy a stratégiákra. Ezen adatok alapján meghatározható, hogy szükség van-e célzott kommunikációra, indulatok enyhítésére vagy alternatív megoldásokra.

LEHETŐSÉGEK AZONOSÍTÁSA

Kockázatkezelési szempontból kísértés, hogy azokra a szereplőkre összpontosítsunk, akik a legvalószínűbb, hogy zavarják a projektet. Azonban ugyanilyen fontosak azok az érdekeltek, akik pozitívan tekintenek a projektre, vagy hasznot húzhatnak belőle. Segítünk meghatározni ezeket az érdekelteket, és megvizsgáljuk a pozitív észlelés projekt-támogatókként való kihasználásának lehetőségeit.

AKCIÓTERV

Ez a lépés részletezi azokat a kockázatokat, amelyeket Ön kész elfogadni, megosztani vagy elkerülni, és leírja, hogyan csökkentheti hatásukat. Határozza meg korán, hogy melyik a tárgyalható és nem tárgyalható feltétel a projekt élete alatt. Az érdekeltekkel való együttműködés ezen a folyamaton keresztül optimalizálható javítva a projektek felvásárlási esélyét, a hitelességét.

Mi segítünk kiigazodni a stakeholderek
sokszor rejtélyes világában!
Igényeljen ingyenes konzultációt!